kunstje

kunstje

dinsdag 26 december 2017

Advent.............. spinswapkalender........

Tijdens de landelijke spindag showde Janneke haar gebreide trui van garen dat ze vorig jaar gesponnen had: ze had voor zichzelf een "advent"kalender gemaakt met kleine hoeveelheden wol ( 5 gram per dag en op de zondagen 25) en dat gesponnen en inmiddels tot trui verwerkt.

Dat leek Mariella ( hier kun je zien hoe haar adventskalender er uit zag.) en mij ook wel leuk en toen Pimmie dat hoorde wilde ze ook graag meedoen. We hebben dus een driehoekruil gedaan, want het is natuurlijk veel leuker als het te spinnen wolletje een verrassing is.

Ik heb die voor Pimmie gemaakt met wc rolletjes en daar mixjes van wol (per week bij elkaar passend ) in gedaan. Alles bij elkaar feestelijk verpakt.
                                    

Van Mariella kreeg ik een prachtige slinger met piramidedoosjes met daarin rolletjes die ze zelf samengesteld had , week 2 lekkere lontjes (getrokken door de diz) en de laatste week weer rolletjes met veel glim. In de zakjes van de zondagen zaten hele zachte luxe lontjes in verschillende kleuren.
 Ik heb de foto's van haar blog even gebruikt omdat de mijne erg donker waren ( hij hing voor het raam en het is al zo vroeg donker........)


Ik heb het met heel veel plezier gesponnen.
En ik ben op zoek naar een patroon voor een (jaarproject............) trui waarin ik ze kan combineren met de yak-merino die ik vorig jaar bij Chesterwool aangeschaft heb.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten