kunstje

kunstje

maandag 14 oktober 2019

Landelijk spinweekend Mennorode, LSG, 2019

 Wat maakt een weekend lang spinnen in groepsverband nou zo leuk?
Je komt oude bekenden, vriendinnen en nieuwe mensen tegen, die allemaal deze hobby, dit ambacht delen en die er op ontzettend veel manieren  mee bezig zijn, op zeer verschillende spinnewielen. Van oud ( de oudste die ik zag was  120 jaar oud) tot hypermodern. Het aantal electrische wieltjes neemt ook sterk toe. Waaronder mijn eigen minimalistische kunststoffen nano Eel wheel dat ik sinds deze zomer heb. Na een ruim half jaar wachten op de fundraisingsactie werd het wieltje in productie genomen en verscheept, de onderdelen waren in China gemaakt en geassembleerd in Amerika. Vervolgens moesten al die kleine wieltjes nog de wereld over.
De materialenmarkt niet te vergeten waar je weer de nodige voorraad kunt aanvullen. De keuze was royaal! Van lok tot vacht en lontwol in allerlei kleuren en variaties, met glitter,zijde, tencel,

Op dit meer dan antieke Canadese Productiewiel heb ik ook even mogen spinnen. Wat een snelheid. Het wiel is echt enorm. Eigenaresse heeft hem zelf uit Canada geimporteerd.




Ik heb heerlijk gesponnen aan mijn lontje van Schaap en Draak https://www.schaapendraak.nl/  
luisterend naar de illustere naam: "Oh, Wauw" merino met tencel.


 show and tell: Deze trui is volgens het zelfde patroon gebreid als de mijne. https://atelierhetgroeneschaep.blogspot.com/2019/08/hittegolf-winterklaar-warme-trui-bij-30.html

 Een schitterende geweven omslagdoek: Hogere wiskunde....
 En als het zondag even droog is, ga je natuurlijk paddenstoelen spotten! Je bent niet voor niets op de Veluwe! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten