kunstje

kunstje

vrijdag 10 januari 2020

Geboortedeken Bram



Hoera, een kleintje...... Collega kreeg na twee meiden een zoon: Bram.
En omdat we met de collega's voor de vorige een geboortedeken gemaakt hadden vonden we dat we dat voor deze knul ook wel konden doen.
Het ontwerp werd gemaakt, de materialen ingekocht en op twee woensdagmiddagen gingen we aan de slag volgens een stappenplan.
Dat was reuze handig, iedereen kon zien wat de volgende stap was en op geheel montessoriaanse wijze aan de slag.
Eerst werden de letters , de cijfers en de sterren uitgeknipt, vastgeprikt met viltnaalden op de ondergrond



Vervolgens alles natgemaakt en opgerold in een oud bamboe gordijn, en rollen maar. Ondertussen kwamen er nog nieuwsgierige kinderen langs die van de naschoolse gym kwamen en die ook wel even mee wilden helpen......
Tot slot het betere gooiwerk en thuis heb ik de deken uitgespoeld en de letters van een borduurrandje voorzien.
En dat het maar een vrolijke gezonde jongen mag worden die opgroeit tot een mooi mens.
Ik vind het een voorrecht zoiets samen met mijn collega's te kunnen doen, ondanks alle drukte die het huidige onderwijs met zich meebrengt hebben we het toch voor elkaar gekregen om dit te kunnen doen. Top!










1 opmerking:

  1. Tineke, jouw geboortedekens zijn ondertussen een begrip geworden, veronderstel ik.
    Ik vind het enthousiasme dat je er iedere keer inlegt erg mooi.
    Mie.

    BeantwoordenVerwijderen