kunstje

kunstje

maandag 14 april 2014

Een spoor van wol

Laat ik achter me als ik door de school ga...... Als vliegende keep in verschillende klassen!
Het breien bij groep 8 : En hoera! we zijn ingeloot voor het schoolbreien ook! Het pakket kwam vandaag aan en mocht gelijk open natuurlijk..... genieten....Dat wordt weer een leuke uitdaging! Er waren er ook die voor haken hadden gekozen. Nu het breien te doen bleek, kon haken toch niet meer misgaan dachten ze.





 Bij de Omnio groepen vinden ook wollige activiteiten plaats.... Geen project zo gek of we verzinnen er iets leuks bij. Romeinen? Dan gaan we buideltjes vilten..... 25 kids die voor het eerst de pluizen en haren zien veranderen in een lapje. Nu afgewerkt met een koord en gevuld met knikkers.....

















Ottomanen? Kirchizisch vilt natuurlijk. Twee verschillend gekleurde lapjes vilten en een figuur eruitknippen en de kleurtjes wisselen en vastnaaien. Tot slot een koordje draaien en tussen de kleuren vastzetten.  Tjonge wat zijn die handig zeg! Super.
En als we dan toch met wol bezig zijn, neem ik ook mijn trouwe louetje weer eens mee naar school.
Het maken van draadjes blijft toch leuk.  In de Omnio groep 7/8 zijn zelfs spintollen gemaakt: stokje, cd tje, twee elastieken om die cd op zijn plaats te houden en een haakje. In no time draaide alles!  Ik heb meters garen zien verschijnen.  Op de louet hadden 5 kinderen tegelijk de grootste lol en na een halfuur een draad! YES! grote klasse, want: helemaal zelf uitgevonden. de juffen waren met de spintollen of draadjes bezig.









Ook de mini omnio's zijn met draadjes bezig! In een uurtje had iedereen het vingerhaken onder de knie. Wat we maken is nog even geheim, want ook voor moederdag, en met die surfende moeders weet je het nooit ...

Vroeger stond er hier en daar wel eens op muren: Killroy was here.....
Vandaag had ik het idee dat ik op mijn manier mijn " signatuur " had achtergelaten op school.
Met een grote grijns fietste ik naar huis, voldaan en niet eens moe.

1 opmerking:

  1. Ik vind het zo bijzonder wat je allemaal met de kinderen doet op het creatieve vlak.
    Je weet ze overal enthousiast voor te maken en dat ook nog als duizendpoot in verschillende klassen.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen