kunstje

kunstje

dinsdag 29 januari 2013

Buiten koud, binnen spinnen.

Spindagje in villa Appeltaart, met buiten barre temperaturen ........ binnen snort de oven ( voor de appelbollen en appeltaart,) en de spinnewielen......

Dagje artyarnen hadden we zo bedacht, vandaar de voorgeregen roosjes op plukjes wol en stoute plannen in die richting.
In de loop van de dag een toenemend aantal spinsters en na rond het avondeten waren we compleet.
De een keek tevreden naar haar eerste art yarntje, de ander vleevde ( ja dat bestaat) een bandje voor haar prehistorische tasje, te gebruiken bij het leefexperiment in Eindhoven Museum binnenkort. ( dat wil zeggen een week prehistorisch leven in het museum) Bij de anderen zat er gewoon een keurig draadje op de klossen, ik zag iets rozigs en ik meen paars.
Gezelligheid is het voornaamste doel van zo'n gezamenlijk spindagje, maar ik was toch heel tevreden met het rozendraadje dat ik de volgende dag nog even getwijnd heb.   
Na een sopje hangt het nu hier in de kamer mooi te zijn tot het iets wordt. Want dat is het voordeel van Art yarn...... tis al iets voor je er wat van maakt....
Maar het "angel baby"mohair draadje met de groene glimmers (polylux en angelina) bleef maar roepen: ik wil een kussentje worden......dus dat dan maar meteen gebreid ( pen 12, ongetwijnd) .


   
 En dit is mijn nieuwe speeltje: prachtige houten bolwinder uit Estland.........
link naar site van bolwinder.







 Echt een superzacht knuffelkussentje dus.. lekker harig, warm, en zacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten