kunstje

kunstje

woensdag 15 maart 2017

Vintage! Wordt vest

Soms heb je van die bollen die meeverhuizen, een half leven lang.
Een tijdje terug had ik ze weer in handen: Echte HEMA mohair........... uit de vorige eeuw. Ooit in 1987 of zo aangeschaft in Rotterdam.
Was toen heel hip en lekker. Geprijsd in guldens..... ook dat nog.
Ik heb diverse truien en vesten van mohair gebreid in die tijd.
Beetje opborstelen en je was een harig wezen........





Toen ik op Ravelry een keer wanhopig vroeg aan medebreisters wat ik toch aan moest met die mohair kreeg ik een goeie tip ( en een patroon) van Heleen Kok: de cuddle cardi.
Ik koos voor de lange versie . 









Deze keer toch voor iets meer stijl gegaan.  Van Bart en Francis had ik een mooi koontje Rötkapchen, echte cashmere, maar griezelig dun en dus lastig om puur te verwerken. Tevens in de bollenvoorraad: Enkele bolletjes van 25 gram kidsilk haze van Rowan. We krijgen al een match, nog een superdun , naaigarendikte cashmere silk  erbij en dikke pennen zoeken.
De cashmere was niet voldoende voor de mouwen, dus er kwam nog een fraai koontje cashmere bouclé bij 






Kortom, in een voor mij ongekend tempo van twee maanden, was er een enorm vest!
lekker warm, lekker licht, en ja, nu is het lente..
....... timing is everything.

Maar..... het is een niet te rood, mooi geheel geworden dat ik met plezier draag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten