kunstje

kunstje

zondag 25 januari 2015

punnikspecial......speedpunniken, bigpunniken, funpunniken.



door het zien van een filmpje op pinterest, waar ik erg de slappe lach van kreeg.......
Bedacht ik dat het leuk zou zijn om het punniken eens onder de aandacht te brengen....

Wie kent ze niet? de punnikpaddestoelen... voor menig kind een frustratie, voor een enkeling een urenlange fascinatie. 
ook in popjesvorm... deze vond ik op dit blog: homemade by Nancy

                                      

Vooral die met spijkertjes zijn heeeeeeel erg(traag) 
 Voordat je daar een metertje mee bij elkaar hebt.
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van punnikmolentjes. De eerste heb ik versleten. Het was er een met een "draai de onderkant"systeem. Tegenwoordig heb ik er zo een:

En dit is het filmpje wat ik tegenkwam:
zo gaat het wel supersnel
Klik voor de link op speedpunniken

En wat doe je dan met die punnikslierten......zo maar een paar ideetjes die ik op het web vond:
Deze gave tutu sjaal bijvoorbeeld! compleet met tutorial op het blog van: maakhetvanjewelste
 of een slinger.....
made by Roest
Of een sjaal/ ketting....... http://dianaswereld.nl/?tag=punnikparty  zij maakt er een feestje van.

Maar voor wie dat allemaal gepriegel vindt......het kan ook groot: Neem een plastic (ikea) prullenbak en zet op de rand grote ouderwetse ronde knijpers en maak  een mega koord.....
of iets bescheidener, en ook leuk met kinderen: een wc rol, inknippen in kanteelvorm , en dik garen
gebruiken ........... (die ga ik zelf gauw eens uitproberen.)of je gebruikt grote paperclips en ducttape, nog beter....



Deze manier kwam ik ook nog tegen......http://www.got-blogger.com/lauralangdix/?p=141
Deze foto's zijn gemaakt op een heel leuk festival:op de nieuwmarkt afgelopen september in Amsterdam, thanks Laura!

En ik wil eindigen met een van mijn all time favorites: vingerpunniken. Al jaren een topper, van kleuter tot ............
Hier op festival Eigendraads op het kastanjeplein in Amsterdam ( 2009)
Voor wie er niet genoeg van kan krijgen........ op pinterest heb ik nog meer ideetjes verzameld.
http://www.pinterest.com/hetgroeneschaep/punniken/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten