kunstje

kunstje

zondag 24 juli 2011

Pluckyfluff , tour de fleece finale



Het is voorbij......snif snif....de tour de fleece.
Ik heb zelden zoveel gesponnen in zo'n korte periode, het uitwisselen via ravelry was enorm leuk, ik heb zoveel verschillende garentjes en lonten en vezels voorbij zien komen de afgelopen weken. Prachtig!
Als laatste heb ik toch nog even gesnuffeld aan de techniek Plucky fluff.
Lexi Boeger heeft deze techniek van wilde spinsels hier geintroduceerd
Recent gaf ze nog een workshop in Dordrecht.
Ook het inspirerende boek "intertwined"is van haar hand.
Het is vooral fun spinnen, soms om een al bestaande draad heen ( Core spinning)
want echt bruikbaar lijken me deze onregelmatige draden niet echt.

Wel heel grappig en als zodanig worden ze ook verwerkt in haar boek tot gekke mutsen e.d.
http://www.youtube.com/watch?v=lfJkN0b9XOE&feature=related





1 opmerking:

  1. Een hele prestatie, knap hoor! Wellicht zijn de draden te verwerken in een viltwerkstuk?....
    Mijn Tour d'Alpaca hoop ik vanavond tot een einde te brengen (1kg!), kan ik dan eindelijk verder met mijn eigen ideeën en plannen! Maar ja, er zijn ergere dingen dan het spinnen van Alpaca met een aflevering van Midsomer Murders op, toch?.... Groet, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen